Nieuws

• ENLIGHT-symposium, “Nordic Publishing Perspectives: Recent developments in the literary periphery”, 16 mei (30/4/2024)

Op 16 mei 2024 organiseren Daan Vandenhaute en Robbe Vandersmissen, beiden verbonden aan de afdeling Scandinavistiek, een symposium over de digitalisering van de boekenmarkt, met als titel “”Nordic Publishing Perspectives: Recent developments in the literary periphery”.

Het programma bestaat uit een Engelstalig en een Zweedstalig gedeelte, respectievelijk voor en na de middag.

Het symposium wordt ingericht in het kader van het mastervak “Scandinavische letterkunde II”, maar ook andere geïnteresseerden zijn welkom. Alle lezingen vinden plaats in de bibliotheek van de Faculteit Letteren en Wijsbegeerte, in de vleugel Magnel.

Een gedetailleerd programma vind je hier.

• De afdeling Scandinavistiek op Instagram! (5/12/2022)

De afdeling Scandinavistiek heeft sinds kort ook een Instagramaccount: https://www.instagram.com/afdelingscandinavistiek/

Beheerders van het account zijn Joksie Biesemans en Hanne Willekens. Studenten die er dus b.v. zelf een foto willen delen, nemen best contact op met hen.

• Boekenclub De Poolcirkel (23/9/2021)

De afdeling Scandinavistiek is in september 2021 met een eigen boekenclub gestart, De Poolcirkel, die doorgaans een keer per maand samenkomt in boekhandel Limerick, Koningin Elisabethlaan 142, 9000 Gent. Op iedere bijeenkomst wordt een Scandinavisch boek besproken dat vooraf door de deelnemers uitgekozen en gelezen is.

Voertaal is een mengeling van Zweeds en Nederlands. Iedereen is welkom: studenten, ex-studenten en sympathisanten.  Kijk eens op de Facebookpagina van de leesclub, of mail Els Biesemans voor meer info.